Help!!! (nl)

c.smallenbroek

New Member
Het bedrijf, waar ik werkzaam ben, gaat binnenkort over op Office10.
tot nu toe heb ik altijd gewerkt met Excel 2003, met de wizard sjablonen.
Met deze wizard heb ik uitgebreide berekingen gemaakt, die opgeslagen worden in een aparte database. In Excel 2010 is deze plugin niet meer actief. Wel kun je sjablonen aanmaken, maar deze kunnen niet de gegevens in een andere database plaatsen! Hoe kan ik dit oplossen in de nieuwe Excel? Iemand een idee?

Hi,

Replying in English, since that is the language in this forum...

To recap the Dutch part: The poster is looking for that add-in with which you could create an Excel front-end to an Access back-end database (dunno it's name, never had a need for it). I think this wiz is no longer available in 2010.
You could check your 2003 installation CD's, see if you can find the xla and try if it works on 2010.

Upvote 0
Hi, Jan Karel,

Actually, this is in the Other Languages forum, so feel free to post in Dutch.

And thanks a bunch for stopping by!

Upvote 0
Tnks Jpieterse for your reply, but it doesn't work I'm affraid....
I've tried Access for this problem, but it doesn't work as well as the plugin in Excel!

(Bedankt voor de reactie, maar helaas gaat dit ook niet werken.)

Upvote 0
Ik heb deze addin nog nooit gebruikt, dus met de addin zelf kan ik je niet echt goed helpen.
Het bewerken van database gegevens is nog steeds mogelijk, maar je zal moeten terugvallen op VBA en ADO om het voor elkaar te krijgen.

Upvote 0
Ik was er al bang voor!!!
De oude gegevens zijn in het nieuwe Excel nog wel aanspreekbaar, alleen kunnen er met de nieuwe versie geen nieuwe gegevens aan worden toegevoegd op deze manier. Daar zal ik dan inderdaad iets anders op moeten verzinnen!

Bedankt voor het meedenken...

Upvote 0
Hallo,

Zelf heb ik geen ervaring met deze wizzard, maar je kan eventueel je bedrijf vragen om Excel 2003 te laten staan. Parallel gebruiken van 2 Excelversies, levert doorgaans geen problemen op.

beste groeten,
Erik Van Geit

Upvote 0
je kan eventueel je bedrijf vragen om Excel 2003 te laten staan. Parallel gebruiken van 2 Excelversies, levert doorgaans geen problemen op.
Dit had ik ondertussen ook al begrepen, maar ik heb het ondertussen al opgelost! De wizard werkt wél in Office10 !!! We kunnen nu probleemloos overstappen....

Upvote 0
Hebben ze bij Microsoft de zaak ergens in een hoekje gestoken, zodat je het na lang zoeken toch vond? Heb je iets bijzonders moeten doen?

Upvote 0
Hoi Erik,
Sorry dat ik zo laat nog reageer op je laatste melding, maar ik heb via een ander persoon een nieuwe versie van de plugin kunnen bemachtigen. Deze werkt wel in de nieuwe versie! Helaas hebben ze van Microsoft deze functie niet als vaste functie in de nieuwe versie ingebakken, maar zo werkt het ook.

Upvote 0

We've detected that you are using an adblocker.

We have a great community of people providing Excel help here, but the hosting costs are enormous. You can help keep this site running by allowing ads on MrExcel.com.
Allow Ads at MrExcel

Which adblocker are you using?

Disable AdBlock

Follow these easy steps to disable AdBlock

1)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the icon in the browser’s toolbar.
2)Click on the "Pause on this site" option.
Go back

Disable AdBlock Plus

Follow these easy steps to disable AdBlock Plus

2)Click on the toggle to disable it for "mrexcel.com".
Go back

Disable uBlock Origin

Follow these easy steps to disable uBlock Origin

2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back

Disable uBlock

Follow these easy steps to disable uBlock

2)Click on the "Power" button.
3)Click on the "Refresh" button.
Go back
Back