Sphinx No. 4
New Member
Än så länge så har alla mina vba-koder funkat på alla maskiner som de har körts på. I dag råkade jag dock ut för att ett felmeddelande och att koden avbröts. På de 4-5 andra maskiner som jag har kört den här koden på så funkar den alldeles utmärkt.
Skillnaderna är att den här maskinen kör Windows 2000 samt Office XP utan någon SP installerad. De andra kör WinXP samt Office 2002 med SP-2.
Kan det vara så enkelt att det beror på avsaknaden av SP? Jag skulle naturligtvis kunna testa, men eftersom det sitter en "stressad kollega" där så tänkte jag kolla om ni har någon erfarenhet av det här först, innan jag sparkar bort henne.
Felet: Metoden 'Move' i objektet '_Worksheet' misslyckades.
Tack på förhand!
Magnus
Skillnaderna är att den här maskinen kör Windows 2000 samt Office XP utan någon SP installerad. De andra kör WinXP samt Office 2002 med SP-2.
Kan det vara så enkelt att det beror på avsaknaden av SP? Jag skulle naturligtvis kunna testa, men eftersom det sitter en "stressad kollega" där så tänkte jag kolla om ni har någon erfarenhet av det här först, innan jag sparkar bort henne.
Felet: Metoden 'Move' i objektet '_Worksheet' misslyckades.
Tack på förhand!
Magnus